ArtMat Campagnes



  •                                  

WIN-WIN?

  • ArtMats (kunstviltjes) worden besproken in een ontspannen omgeving, waardoor de boodschap nog effectiever is
  • ArtMat steunt kunstenaars en maatschappelijke doelen
  • ArtMat verbetert het economisch beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
  • De klant kan zijn doelgroep exclusief targeten zonder andere advertenties die de klant afleiden
  • ArtMat gebruikt qr codes voor uw actuele info en call-to-action
  • ArtMats worden op populaire locaties in verschillende steden verspreid of waar u gezien wil worden

  DE FEITEN:

  • 92% van de bezoekers kijkt meer dan 15 seconden
  • 90%  zegt dat het een bijzondere manier van adverteren is
  • 45% wordt meegenomen  = in house marketing
  • De prijs van één WEEK ABRI-posters (A2)  = 700.000 ArtMats
  • De prijs van een dag in een landelijke krant = 350.000 ArtMats.

  DISTRIBUTIE: daar waar uw (nieuwe )doelgroep zich bevindt, gaan wij uw ArtMats neerleggen

  WIJ VER ZORGEN ALLES:

  • meedenken over uw MVO boodschap / call to action
  • combinatie van deze boodschap met  kunst
  • gehele ontwerp- en drukproces
  • distributie op de locaties van uw gewenste doelgroepen
  • exposure op onze website en evt aanverwante goede doelen
  • exclusieve campagnes die ook sociale projecten financieren

   

  • Cubiss ondersteunt organisaties die zich bezighouden met vraagstukken rondom lezen, leren en informeren. www.cubiss.nl 

  • De kunst die gebruikt is voor de campagne is gemaakt door Wendy bij de Ley (SheThinksinColors.eu)

Dankzij het ontwerp van de campagne kon het publiek een mozaïek van de kunst maken door alle vier te verzamelen ... en dit is wat er dan gebeurde!

 

  • Een artistieke manier om ervoor te zorgen dat iedereen de promotie kan zien, voelen en communiceren = in house marketing. De campagne heeft als doel het gebruik van de lenerspas en kortingen te stimuleren: www.voordeelmetjebiebpas.nl

  • Kunstenaars op 80.000 ArtMats in de hele provincie Limburg, bibliotheken in beeld brengen, Cubiss als motivator van deze campagne en het publiek blij = win win

nimble_asset_artmat-nepal-VOOR nimble_asset_artmat-nepal-ACHTER

  • We vroegen het publiek om dmv hun talenten geld op te halen voor Nepal na verwoesting van een aardbeving.

  • Hier zijn een aantal voorbeelden hoe er geld werd opgehaald: Lekker eten voor het goede doelMoppen tappen voor het goede doel

  • Ook hebben we een speciale website opgezet waar mensen/organisaties/bedrijven geld op kunnen halen dmv hun talenten.

 

 

  • De Bilstraat-vereniging van lokale ondernemers ondersteunt de Wijde Doelen-galerij in hun straat 
  • De afbeelding op de voorkant van hun serie ArtMats is gemaakt door Wijde Doelen-kunstenaar Bob van Buren
  • De ArtMats werden zo goed bekeken, dat de vereniging ons vroeg om inpakpapier te ontwerpen op basis van de achterkant van hun ArtMats
  • Dit inpakpapier werd door alle klanten gezien en mee naar huis genomen = in-house marketing
  • Vervolgens werd een wijnetiket met Bob's afbeelding gemaakt in samenwerking met ArtMat = extra promotie van de kunstenaar
  • En nogmaals in-housemarketing omdat klanten, familie en vrienden het etiket zagen terwijl ze de wijn dronken
  • De afbeelding van Bob maakt deel uit van een tentoonstelling in het stadhuis Utrecht en dus ziet het publiek Bob weer = interactieve marketing

    Volgend jaar decoreert de afbeelding van Bob fietsenrekken in het centrum van Utrecht, aangedreven door ArtMat = maximale belichting voor de kunstenaar

  • De Baak toont de ‘menselijke kant van ondernemen’ = MVO
  • Ze begrijpen de kracht van kunst en vroegen kunstenaar van het jaar 2008 Jan Rothuizen om de voorkant van hun ArtMat te zijn

 

  • Gedachten Lezen verenigt mensen door gedichten met hen te schrijven over hoe ze over hun buurt denken = MVO
  • Met dit in gedachten hebben we de achterkant van de ArtMat zo ontworpen dat de lezer betrokken raakt: de QR toont lokale activiteiten en het vakje is voor het opschrijven van uw eigen woord
  • Mensen zijn gefotografeerd met hun woord en die foto's zijn gedeeld op social media. Zo zullen zij deel uitmaken van een groot gedicht dat in hun buurt wordt geplaatst = interactiemarketing
  • De QR op de ArtMats kan door lokale organisaties worden gebruikt om hun programma te tonen en zo behouden de ArtMats hun geldigheid en dienen ze de gemeenschap = ArtMatters
  • Wij richten ons op het publiek dat het beste GedachtenLezen kan dienen: lokale restaurants en bars, buurthuizen, gemeentehuizen en scholen die ze graag ontvangen

    

  • Galerie ''De kunst van'' ging over het vinden en laten zien hoeveel artistiek talent er in de buurt aanwezig was = MVO
  • De galerij had geen financiële middelen, dus we overtuigden lokale ondernemingen om ArtMats te betalen in ruil voor hun logo's
  • Het frame was versierd met lege ArtMats gevuld met de ideeën van bezoekers over lokale kunst = interactieve marketing
  • De kunstenaars van dit enorme bierviltje hadden hun afbeeldingen op 90.000 ArtMats verdeeld op toplocaties = maximale belichting voor kunstenaar

  • Stedelijk Museum Amsterdam is een internationaal museum gewijd aan moderne en hedendaagse kunst en design = MVO
  • Het was het begin van ArtMat en we waren onervaren, dus we hebben nooit het potentieel van ArtMat gebruikt in een follow-up..
  • Maar nu we aan de slag zijn, zijn we van plan nog veel meer (internationale) musea te verleiden om hun werken via ArtMats te verspreiden!

 

  • Voor deze recordbrekende bierviltje hebben we lokale ondernemers aangemoedigd zich in te schrijven voor verschillende series ArtMats
  • Kijk naar de persoon die voor het hangende bierviltje loopt om te zien hoe groot het bierviltje is

  • Milieudefensie nam als beeld de anatomie van de mens: het werk van Leon Keer zijn de ingewanden artistiek weergegeven

  • Veel jongeren hebben de petitie uiteindelijk getekend, mede dankzij de aandacht van hun serie ArtMats



  • Jacques Tange, Kunstenaar van het Jaar, maakte dit kunstviltje voor de Kunstweek


  • Robert-Willem Dol maakte een carriere switch van economie naar beeldende kunst
  • Ikki, als uitzendbureau, ondersteunde  voor deze campagne carriere switches die vanuit een passie komen

  • VredeLeven organiseerde festivals tussen 2004 en 2008 ism gemeente Amsterdam Slotervaart.
  • Elke activiteit ging over het ervaren van vrede: t-shirts ontwerpen met vrede quotes, krijten voor vrede, rap en dans en nog veel meer..


AllOne: Celebration of the Creative Mind:

Kunst Francien Krieg